Forever Young

Entries

About

Stuff

Linkies

FollowDashboard

REVIEW FIXI KACAU
Tuesday 2 December 2014 . 0 word(s) .


Sekarang bagi aku review buku fixi

Aku memang cenderung minat genre seram and ada sikit tunjuk phsyco

Firstly, aku baca buku ni selama 24 jam tak sampai.
Banyak kali juga berhenti.
Tahu sebab apa? penghayatan obses dalam cerita tu membuatkan aku
jadi kelam kabut dengan perasaan aku dalam dunia realiti.
Yeah well said aku terbawak bawak. Aku banyak kali describe
each part that sounds creepy and horrific with my loyalty roommate.

Second,
Okay pendedahan tentang misteri misteri lama yang sepatutnya
tenggelam dalam dunia tanpa wayar ni masih dirungkai.
Yeah, Bak kata 'Malika' dia hidup lagi lama dari jangka hayat seorang anak adam
So hows la benda ni nak tenggelam cam tu je kan selagi si mahkluk ni tak musnah.
And sebab tu lagi menarik minat aku nak baca. Sebeb sebelum ni aku gap dengan
sumber ilmiah masih ditahap 50/50 i think.Tandus dalam research.
Lepas dari tu aku tahu la mana tahap kekurangan ilmu aku.
Jadi bila tahu benda ni sekurangnya ajar diri aku "jangan tiru aksi ini" eh? and protect ah perlakuan kau
agar jangan taksub benda khurafat. Celaru* hidup kau nanti ! tapi buku ni kata bangsat*

Thirdly,
Kau faham makna situasi kawan dalam cerita ni.
Sehinggakan kau sanggup bekorban even benda jahat kau kene lakukan utk dia
tapi baiknya kau fikir la pros and cons sebelum bertindak melulu.
Menyesal tak sudah bila nila setitk rosak susu sebelanga.kau akan faham bila baca.

Forthly,
So far cerita ni memang mengujakan aku. Thumbs up untuk Ariff Adly kerana berjaya
mempengaruhi minda separa sedar aku turut sama rasa intipati dalam karyanya ni.
Aku jarang addicted baca genre seram. Selalunya sweetloveydovey cam Aieril zafril tu aku gila.Hehe

ada satu pantulan ayat dia menarik wayar otak aku hafal dengan mudah:
" better regret something you did it instead of you dont even try"
Habis .


Thanks For Reading. Leave Your Comment :)




Older Post


// Forever Young-One Direction