Forever Young

Entries

About

Stuff

Linkies

FollowDashboard

tetipu pembelian online?
Sunday 23 December 2012 . 0 word(s) .

Assalamualaikum..
Rata-rata pada abad ini ramai pengguna yang menggunakan pembelian secara online. semakin popular kan? alasan yang dikemukan pastilah bertanggapan save duit minyak, duit tol , tak penat berjalan and so whatever. tapi korang kena ingat dalam setandan pisang pasti ada satu dua biji yang rosak. Hamboi! yelah sekarang pesaing ramai . macam -macam orang boleh if their are so greedy.. baru-baru ni Primadona kat asto ria tu pun ade mengupas isu ni.. nama aku siap ditayangkan lagi kaca skrin. muhaha. retak skrin tu*
kalau yang dah kena tipu tu korang jangna sedih-sedih . korang still ada cara untuk revenge pada si pembelot tu. mereka boleh disabit tau !
 haa tunggu apa lagi baca bawah ni....

untuk menambahkan lagi evident korang jangan buang segala resit pembayan yang telah dibuat. simpan sampai lunyai. kedua pastikan korang printscreen dan klik "save as pdf" untuk simpanan. Jikalau anda mendapati penjualan online tersebut adalah penipuan korang boleh melaporkan kepada tribunal pengguna.

Tribunal pengguna ada cawangan diaorang dekat setiap negeri. so dah tak susah. korang boleh semak di sini je.
step dia korang boleh follow macam yang dah disediakan ni:

  • pergi ke cawangan tribunal pengguna yang berdekatan
  • buka fail dengan bayaran RM 5
  • pastikan bawa sekali bukti pembayaran, bank statement dan segala maklumat mengenai si penipu tu. jangan bagi peluang lagi dah kat dia !
  • kes ni akan di bawa ke mahkamah. sekiranya dia didapati bersalah penipu ni akan diarahkan oleh mahkamah untuk membayar balik kesemua wang anda . ingat Hak membeli hak anda. *pemberi semangat tegar. 
sayangkan kalau kita dah habis beratus , beribu tapi duit kita dia kebas. oh tak boleh lah macam tu.!
ni salah satu tempat yang boleh korang buat aduan. ade lagi tempat aduan yang lain. ikut korang lah mana yang mudah.




Thanks For Reading. Leave Your Comment :)




Older Post . Newer Post


// Forever Young-One Direction