Forever Young

Entries

About

Stuff

Linkies

FollowDashboard

pengalaman yang tercari sendiri..
Thursday 29 November 2012 . 0 word(s) .
Assalamualaikum..

pagi rabu yang hening di luar rumah aku dan tidak didalam rumah sendiri.. sebabnya aku terpaksa bergegas keluar untuk temankan adik pergi temuduga kat Madrasah Al Arabiyah Al islamiyah kluang tu.. okay fine terhafal.. tak tahu macam mane nak cite tapi tapi aku ikut pengalaman yg telah dicoret..

walaupun kami selalu mengadakan war of the childish dengan sengaja tetiba aku terbaik hati menemankannya temuduga tersebut. tak sangka.. aku sampai pun kira dah lambat la sebab 2nd last org yg daftar..muhaha.. sape suruh ajak teman.. baru nak guling-guling kat katil .. kononnya first day end of spm... tapi sebab umi suruh teman follow ajelah..kang melalak pulak si adik..

mase pergi memang lah best sebab abang aku hantar.. aku mengharap dia akan ambil lah aku.rupanya pegar makan padi. hampa, kecewa.. tapi aku tak melukut di tepi gantang macam tu je... ade today mall kat depan madrasah tu.. tanpa sengaja aku planning nak mencuci mata..

dah lah pengunjung paling awal aku rasa.. i'm decide for watching twilight 2 even last day the movie had been showed.. do i care? haha.. then , dia start la pukul 11.35 pagi.. aku pun datang la awal sikit mase nak masuk tu konon nye tak nak terlepas 1 pun dari scene dia.. dah 11.35 aku masuk sunyi je dalam tu.. keluar balik tanya orang yg jage kat luar tu mane orang? dia pun dengan senyum yg tak simpul mane pun bercakap " you dua org je yang tengok.." what? fake shock.. aku ngn si adik pun masuk la.. sunyi sgt mase belum mula. takut pun ade jugak..dah rase wayang ni ayah, umi, opah aku punya.. hahaha... rase happy giler... tak pernah aku terfikir untuk berangan macam ni...

3 jam kemudian...
baru terfikir nak balik... nak naik ape ni.... nak suruh abang ambil sibuk pulak nak pergi Legoland bagai... rase nak hempuk je dia..  so naik bus for the first time dari tempat tu.. aku tenang je dalam hati dah pitam..
aku pun pegi la bus stop yg terhampir untuk menunggu bas.. entah kenapa ngn pak cik bus tu aku menahan tahan dia , dia angkat tangan tak nak berhenti.. beristihgfar aku disitu...  keep calm.. sampai bus seterusnya okay pak cik tu berhenti betul-2 tepi aku... cuak lagi di situ.. sabar jelah...

memandangkan aku ni jenis yg takut kalau berdepan dengan perkara yang tak pasti aku pun ambillah journey trip yg jauh.. 2 jam aku dalam bus tu. then sampai lah Larkin.. ambil bus 224 yg ke pasir gudang pulak.. 2 jam setangah lagi kat bangku bas tersebut... aku rase macam dah hafal je jalan yg nak pergi woodland, the zone, city square, n ceruk-2 yg tak pernah aku tau sebelum ni..  sampai kat pusat bandar a.k.a pasir gudang dalam pukul 5.30.. tunggu lagi.. sebelum tamatnya asar aku pun menunaikan lah kewajipan ku sebentar.. tetiba abang aku call cakap nak ambil dari situ.. Alhamdulilah god save me... nasib adik aku dia tak meragam time-time ni.. Aku pun dah tak larat nak menapak jalan ke rumah kalau ambil bas... dalam 6 lebih datang lah si abang... dapat jugak aku balik...

pengajaran yang boleh aku sampaikan dari cerita aku yg sememangnya banyak kekurangan ni , sentiasa ingat bahawa Allah sentiasa besama kita. mase dalam kesusahan tu aku selalu cakap dalam hati "Ya ALLAH kau permudahkan lah urusan aku pada hari ni..kau je yang dapat menolongku."

aku tak sempat nak bergambar untuk ditunjukkan pada masa kejadian..  sorry...


Thanks For Reading. Leave Your Comment :)




Older Post . Newer Post


// Forever Young-One Direction